سایت تخصوصی VOLVO با مدیریت رضا جمشیدنژاد
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

با سلام و درود به شما بازدید کنندگان به سایت تخصوصی ولوو خوش آمدید. من رضا جمشیدنژاد هستم20ساله ازکشور نروژ . هدف من از راه اندازی از این سایت اینکه اطلاعاتی که داروم رو برا همه علاقمندان کامیون میزارم و امیدوارم که استفاده لازم رو برده باشید درباره هرنوع محصولات ولوو که دوست دارید میتونید در قسمت نظرات بگید که من برایتان فراهم کنم و امیدوارم مورد پسند باشه به امید حق . (لحظات خوشی را برایتان در این سایت آرزومندم)
موضاعات
پیوند وبلاگ
عنوان لینک
لینکستان پرتابل
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تخصوصی ولوو و آدرس volvo-ir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
آبان 1394
دی 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون
پرده اسکرین
کاشی هفت رنگ

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 2976
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



تاریخچه volvo

 

VOLVO  اولش کارخونش به نام Ivol بوده ! و بعدش شد VLOVE و در سال 1930  به صورت اول شخص مفرد از فعل لاتین "volvere شد V O L V O .

دقیق در تاریخ شنبه 14آوریل 1925  ساعت 10:00 صبح در شهر گوتنبرگ(سوئد) اولین ماشین از کارخونه ولوو آمد بیرون به نام ÖV4 واین خط کج درجلو ماشینهای ولوو به معنای کمربند ایمنی هست !  و همین ماشین که عکسشو مشاهده میکنید در کارخانه ولوو درجایگاه خواسی نگهداری میشه 

 

VOLVO قبلش کارخونه بلبرنگ سازی بود در سال 1892 دو برادر بودن که یکی رئیس و یکی هم معاون و 1000نفرهم کارمند و مهندس کارخونه را در یکی از شهرهای شمالی سوئد راهندازی کردن با موفقیت کامل ...

وبعدش این دوبرادر طرح کارخونه IVOL  رو کشیدن و کارخونه را در استهکلم پایتخت سوئد زدن .

اولین کامیون ولوو در سال 1934 ساخت شد با نام ST1 ! و بعدش در سال 1940 VOLVO F88  روساخت و بعدش در سال1950 شروع کرد به ساخت F10 ,F12 اون موقع بهترین کامیون تو کل جهان شناخته شد و سرصدای حسابی درکشورها کرد.

در سال 1970: شروع کرد کم کم به ساخت ولوو N7.N12 .

درسال 1983: VOLVO F12  Intercooler رو ساخت ....

و در سال 1991 : volvo NL12 رو شروع کرد ساخت ...

و در سال 1998: هم شروع کرد به ساختن VOLVO FH12 

و در سال 2004: FH12 460 رو با اتاق قرمز رنگ جدید زد ...

و آخرین مدلش هم تو سال 2011و2012  اخرین سریع ولوو FMX .FH16 660 .FH16700. FH16 750.

 

همه اینها یادبودی از اون 2برادر هست 

برای دیدن چند عکس قدیمی از ولوو به ادامه مطلب بروید >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


FH16 750 And F16

 

در سال 1987، F16 وارد مرحله: قویترین کشنده جهان شد وبرند مدال بهترین ماشین سال در سال 1988 شد !

نه تنها در حمل و نقل خاص، بلکه
در میان مشتریان نیاز به یک کامیون فوق العاده قدرتمند بود ...
F16 : موتور شش سیلندر، 16 لیتری موتور چهار سوپاپ در هر
سیلندر، در حال توسعه پیشگامانه 470 اسب بخار
و 2015 نیوتن متر گشتاور. موتور منحصر به فرد
طرح ارائه شده سطح عملکرد است که هیچ
تولید کننده دیگر نمی تواند مطابقت داشته باشد.
وهمیشه کشندهای ولوو از قدیم تا امروزه یک قدم جلوتر از همه بوده ...
 
و اما  VOLVO FH16 750 به نام ببرسیاه سوئدی نام پیداکرد و معرفی شد . در حال حاضر در REVS کم، آن را فراهم می کندقدرت کافی برای اجرا  در سخت ترین واگذاری به راحتی ...
مصرف سوخت کم و قدرت بیشتر  ! موتور و موتو  را پس از درمان سیستم های (خورد) برای دست زدن به بهینه سازی عملکرد بالاتر شده است , با هندسه قوی ثابت توربو (FGT)که همچنین به کمک فوق العاده خوب
اقتصاد سوخت شده. 
گیربکس : گیربکس ATO3512D، نسخه جدید و تقویت شده از I-Shift  است، به عنوان مناسب وصاف مثل همیشه. در حال حاضر مجاز فقط برای موتورهای D16 و آماده است برای یورو5 و EEV .
 
فندک محور عقب
مجهز به جدید RSS1360 انفرادی عقب
محور با کاهنده تکی، VOLVO FH16 750می تواند هر دو صرفه جویی در وزن و قطع سوخت - به خصوص
خواستار، عملیات حمل و نقل در مسافت های طولانی باشد .
 
کابین هم داری بهترین امکانات روز است جای خواب عالی و یخچال و ماکروفر و فرگاز تلوزیون LSD و پردهای برقی و چراغهای عالی برای مطالعه کتاب وغیره....
برای دیدن عکس های داخل کابین به ادامه مطلب بروید>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

VOLVO FL10.2000

 

میریم سراغ یک تریلی کشنده نچندان قدیمی VOLVO FL10 که آخرین مدلشون تا سال 2001زد . 

این تریلی موتور 6سیلندر 7.2لیتری با 330 اسب بخار و اینترکولر داره 1200 نیوتن متر گشتاور  . یک نمومه دیگه هم داره با 280اسب بخار اونها کم هست ازشون و آنها کامیون هستن نه کشنده !

گیربکس 6دنده داره وسبک سنگین و نیم دنده مثل اف هاش و اف12 ....

دارای قفل کن جفت کن دفرانسیل .

سیستم ترمز این کشنده مکانیکی ساده است کاسه ای ...

کولر 3زمانه و بخاری ....

باک 400لیتری 

کابین: دارای جای خواب 2تخته دارای 2جعبه نگهداری از وسایل در زیر صندلی شاگرد و تخت ...

فرمان تمام هیدرولیک.

این کشنده بسیاری عالی هست تو اروپا خیلی راضی هستن ازش مثل اف12 میمونه حتی با این کشنده کمرشکن بارهای سنگین تا 50تن و 60 هم جا ب جا کردن به راحتی و بدون کوچکترین ضعفی ...

______

واما نقاط ضعف 

هواکش موتور برا این موتور 330اسبی کوچیک هست !!

پمپ بادشون زود مشکل پیدا میکنه مثل اف12...

رادیات بسیار کوچیک گذاشتن براش که باعث زود جوش آوردن و داغ کردن موتور میشه باید رادیت تعویض بشه !

فقط همین 3مورد ضعف توش پیدا شده .

یک کشنده بسیار عالی و با قدرت خوب و مناسب بارهای اروپا هست ...

ترانزیت هم خیلی هستن کشورهای ترکیه و بلغارستان میرن برا راهای دور هم ضعفی نشون نداده تا الان هرکسی این اف رو داشته فقط تعریفشو کرده همه ازشون راضی هستن .

برای دیدن عکس به ادامه مطلب بروید>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 


مشخصات صفحه کیلومتر VOLVO

 

A: این سنج نشان می دهد که فشار روغن موتور چقدر هست . سوزن باید وارد منطقه قرمز هنگامی که وسیله نقلیه در حال حرکت ! این می تواند گاهی اوقات در روز بسیار گرم اجتناب ناپذیر باشد، اما اگر آن را ندارد، کاهش REVS خود را تا آنجا که ممکن است به کاهش فشار و در نتیجه درجه حرارت.

 

B:. درجه حرارت سنج، خنک کننده .

این سنج درجه حرارت مایع خنک کننده موتور را نشان می دهد. روش مشابه فوق برای روغن موتور باید دنبال شود.
 

C: فشارتربو (تقویت سنج) این سوزن یا آمپر میزان زور ماشین رو نشان میدهد در سربالای هل و گردنه ها در حالت عادی که ماشین روشن هست و دجا یا در گاز دستی کار میکند این خوابیده است یعنی بالا نمیاد چون فشاری روش نیست فقط هنگام زور زدن و فشار گاز در سراشیبی ها کار میکند . 

D : این صفحه دیجیتال هست که مخشصات روز ماشی یا وضعیت ماشین رو نشاند میدهد ماننده : 1.مسافط. 2.هرگونی خرابی. 3.ساعت. 4.دماسنج. 5.واطلاعات تریلر کشنده درکل این صفحه INFO هستش .

G: این هم خو ساده هست همه میدونن میزان سوخت ماشین رو نشون میده چه اندازه سوخت باقی مانده .

H : ترمز فشار سنج : 

این صفحة نشان می دهد فشار هوا در سیلندر ترمز سیستم چقدر است !فشار نباید بیش از حد کم باشد، در غیر این صورت شکست ترمز منجر خواهد شد. اگر بیش از حد پایین یا بالا می شود چک هشدار تشخیصی در نمایش Infopanel نمایش داده، و شکست سیستم به طور معمول در شاخص تعجب توقف، که در این صورت خودرو نبایستی رانده شود ! صدمه به وسیله نقلیه دیگر کاربران جاده ها، مسافران و خود را منجر خواهد شد.
 

I:  توقف شاخص تعجب !

این شاخص روشن اگر نارسایی مهم یا سایر رویداد های بحرانی اتفاق می افتد، از جمله روغن موتور، مایع خنک کننده و  یا سوخت شدن بیش از حد کم، ECU یا CAN/J1939 ارتباطات نارسایی  سیستم کنترل شبکه برق، شکست ترمز، موتور مشکل پیدا کرده!. اگر این شاخص روشن باشد، توقف کامیون اجباریس بلافاصله و علت  مشکل را پیدا کنید . 

F: اینم هم ساده است دیگه همه میدونن سرعن سنج هست سرعت کامیون رو نشان میده .

E: سرعت سنج، نمایش سرعت موتور در دور در دقیقه (RPM) از 500 REVS 3000 انقلاب است. موتور tickover (غیر فعال) سرعت در حدود 650rpm و دنده مطلوب upshift / downshift REVS بین 1000 و 2000 REVS. مثل همیشه، رعایت ایمنی باند colur در محدوده برگرد، و بیش از حداکثر محدوده زرد، در غیر این صورت آسیب موتور منجر خواهد شد.

J: این چراغ هشدار هست .  این زمانی روشن میشود و میاد که در یک یا چند واحد کنترل الکترونیکی (ECU) در اتوبوس یا کامیون وجود دارد. آنها شکستگی دارند یا مشکل پیدا کردند، فقط هشدار دوستانه است که خدمات مورد نیاز است. روشن همراه با پیام زیر نمایش داده شده در صفحه نمایش Infopanel .

K : این نور  می آید در زمانی که Infodisplay در صفحه نمایش، مانند مصرف سوخت و غیره را به پیام اطلاعات تعیین می کنند، و هشدار چک نمایش داده می شود. تغییر صفحه نمایش را با استفاده از ساقه کنترل بر روی ستون فرمان برای مشاهده هر پیام های چک و نور INFO خاموش.

 

 

VOLVO NH16 وایکینگ وحشی سبز 2012

 

پس از گذشت و رکورد VOLVO NH16 قرمز رنگ با موتور16لیتری با 1000 اسب بخار که با نام وایکینگ وحشی در اروپا معرفی شد و بعداز گذشت مسابقات و مقام طلا در جهان کنارگیری کرد .

واما این NH16 موتوری 17لیتری و 2100 اسب بخار با سرعتی 285 کیلومتر در ساعت دارد. به نام وایکینگ وحشی سبز معرفی شد در اروپا که جانشین وایکینگ قرمز است,  آماده برای رکورد زدن پر سرعت ترین کامیون تو جهان است . سرعت این کامیون دقیق برابر با زمان تیکاف یک هواپیما است !

این کامیون سیستم برق بسیار کم حجم و بسیار پیچیده ای در بهر دارد از 100کیلوگرم به 57کیلوگرم کاهش یافته است در برابر کامیونهای معمولی مثل :FH12.F12.N12.FH16.NH12

آقای : Sandström جوناس در Volvo در ساعت های بسیاری با برنامه های CAD خودرا قرار داده تا با شکل مربوط به مبحی حرکت گازها و وابهینه آمده کند . 

 

 

فقط چند روز قبل از حمله به رکورد، FIA، سازمان بین المللی تبادل نظر، نتیجه اجازه تیم چک اعلام شد. با این حال، بدون نیاز به لغو تلاش برنامه ریزی شده در پرونده وجود دارد. Ovebrink و تیم ولوو با هدف بیشتر از رکورد سال 2011را بهبود بخشد - و ژوئن 9th 2010 آنها که فقط رکورد جهانی جدید برای کیلومتر ایستاده در دو طرفه سرعت به طور متوسط ​​166.7 کیلومتر / ساعت راه اندازی شد سرعت بالا در منطقه از 260 کیلومتر / ساعت بود.
ولی این واکینگ وحشی با سرعتی معادل 285 کیلومتر در ساعت که فعلا پر سرعت ترین و وحشی ترین کامیون در اروپا معرفی شد که فک نکنم کسی رودستش بزنه و برنده مدال طلا لوگو ولوو  رو 2012 دریافت کنه به راحتی .
متاسفانه هنوز اطلاعتی بیشتر در باره این وایکینگ وحشی سبز رنگ  از کارخونه ولوو بیرون نیامده است !
 
برا دیدن عکسهای بیشتر از این وایکینگ وحشی به ادامه مطلب بروید >>>>>>>>>>>>>>>>>

 


VOLVO FH16 660

 

 

 
کشنده جدید شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و راحتی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه کامیون هایی است که تا به حال جاده ها به خود دیده اند. 
 
 
D16E/D16C، یک موتور دیزلی ردیفی نوع تزریق مستقیم 16 لیتری با شش سیلندر خطی است با 660 اسب بخار. این موتور دارای یک سرسیلندر تکی، میل بادامک بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای واحد دارای کنترل الکترونیکی است. مکانیسم زمان بندی در عقب موتور قرار گرفته است. همانطور که در Volvo رایج است، D16E/D16C، توربوشارژ شده و دارای خنک کننده میانی است. نسبت تراکم D16E، 17.3:1 است. نسبت تراکم D16C، 18:01 است.
 
Volvo D16
* موتور D16E؛ 540، 580 یا 660 اسب بخار
* موتور D16C، 550 یا 610 اسب بخار
* با SCR (دودگیر انتخابی)، موتور با معیارهای Euro 4 مطابقت پیدا می کند
* ترمز موتور Volvo+ به عنوان گزینه قابل انتخاب
* با گشتاور به ترتیب 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* 90% گشتاور در عرض 2 ثانیه موجود است
* تهویه کارتر بسته انتخابی
 
برا اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید >>>>>>>>


VOLVO FE

 کامیون VOLVO FEدارای موتور7لیتری با 320اسب بخار و گیربکس 6دنده و 8 دنده هست وظرفیت 18تن بار را دارد .

VOLVO FE  ایده آل برای حمل و نقل سریع و کارآمد محلی و منطقه ای با وزن ترکیبی ناخالص حداکثر تا 44 تن و به عنوان یک تراکتور 4x2 و 4x2، 6x2 و یا 6x4 با انتخاب گسترده ای از برنامه های کاربردی شاسی سفت و سخت در دسترس خواهد بود. FE ولوو را می توان بهینه سازی شده با توجه به نیازهای بسیار خاص است و در حال حاضر در دسترس در سه انواع کابین کابین مخصوص روز، کابین راحتی و کابین دارای جای خواب.
اتاق بسیار نرم و سبکی دارد و کابین دارای طراحی ساده ای قرار گرفته . و دارای 2تخت خواب و یخچال و جعبه و کپسوا آتش نشانی 2عدد .
نقاط قوت : عمل کرد فرمان در سرعت های بالا خیلی عالیه . سیستم ترمز زد قفل ABS و قفل کن دفرانسیل . هماهنگی بسیار عالی موتور و گیر بکس . و دارای سیستم پیش رفته زد واژگونی در سرعت های بالا !
و دارای بخاری درجا و کولر عالی 4زمانه . 
دارای 2 بوق شهری و بیابونی ...
باک 300لیتری ...
در مجموع یک کامیون بسیار عالی و مناسب و کم خرج با توجه به شرایط آب هوایی ...
برای دیدن عکسهای کابین و غیره به ادامه مطلب بروید ...


ولوو اف ام اکس

 

و اما این سلطان واقعی سوئدی که تا الان بهترین محصول ولوو شناخته شد حتی از اف اچ 16 هم بلا تره فعلا !

FMX دارای موتور بسییار قدرتمند 13لیتری با 500اسب بخار و 540 وجدیدترین نسل گیربکس I-SHIFT ساخته شده است .

این کامیون فقط برا معادن و جادهای بسیار گل وخاکی دشوار طراحی شده و شاسی این ماشین با ویژگی های خاصی طراحی شده است . 

نتیجه یه شاهکار از ساخت و ساز VOLVO FMX به رقابت با مدلهای ماننده: Axor، TRAKKER IVECO، MAN TGS یا DAF CF است که تقریبا برابر است.FMX . 

FMX ولوو در سه پیکربندی تاکسی، تاکسی یعنی روز، کابین دارای جای خواب و جهانگرد در دسترس است. علاوه بر طیف سخاوتمندانه از کابین کامیون انعطاف پذیری نیز با انتخاب گسترده ای از محور شامل 4x2، 6x2 6x4، 4X4، 6X6، 8x2 و 8x4 نسخه نشان داده شده در دسترس هستند در هر دو مدل های سفت و سخت و طراحی شده . 

سیستم برقی این ماشین بسیار با کل ماشینهای دیگر فرق دارد به طور خاصی ساخت و طراحی شده است !

چراغهای ریز بر روی سپر به کار رفته و دارای محافط بسیار عالی هستن که به سادگی شکسته نمیشود , سپر بسیار محکم از جنس فولاد طراحی و ساخته شده است که  میتواند از رادیات و موتور و بقیه وسایلی که در جلوی این ماشین به کار رفته را به خوبی محافظت کند . 

و آیینه های این کامیون داری یک نوع محافظ های بسیار عالی طراحی شده و به کار رفته که اون محافظ رو هرگز با چشم نمیشه دید !

 


نگاهی کوچک ب کشنده اف ام متان دیزل !

  ولوو جدید FM MethaneDiesel نشان دهنده یک گام به جلو غول آسا در زمینه گاز رانده می شود، وسایل نقلیه تجاری سنگین با استفاده از

گاز مایع در فرایند دیزل را قادر می سازد، آن را طولانی تر و سنگین تر حمل و نقل - با کیفیت منحصر به فرد برای کامیون های گازی دارد.
علاوه بر این، این کامیون ارائه می شود 30-40٪ انرژی بهره وری بالاتر، و در نتیجه مصرف سوخت حدود 25 درصد کاهش در مقایسه با خودروهای گاز سنتی. و باید  در دسترس گاز نیست، آن را به انوان دیزل همواره اجرا میکند...
 
به کسب و کار شما، کامیون متان دیزل ارائه می دهد، انعطاف پذیری، عملکرد منحصر به فرد و قدرت رقابتی - و مشخصات زیست محیطی افزایش یافته است.
GCW approval for 44 tonnes.

نگاهی به قطعه جدید و پیش رفته ولوو(ACC)

 معرفی ACC:

ACC کنترول بین فاصله کامیون و خودروی جلویی را در دست دارد ! اگر این فاصله ایمنی بیش از حد باشد، ترمز کمکی فعال شده و در صورت لزوم، ترمز چرخ به صورت اتوماتیک درگیر میشود و باعث کاهش سرعت کامیون میشود.
 
"نسل جدیدی از ACC به هر دو راحتی بیشتر و ایمنی افزایش می گوید:" Lindgren.
 
کنترل الکترونیکی ترمزهای دیسکی با ESP (برنامه الکترونیکی ثبات)، VEB ولوو + موتور ترمز، چراغهای جلو زنون، صندلی کمربند پیش tensioners و کیسه هوا نیز در تجهیزات ایمنی سریع جدید ولوو به کار گرفته شده .462770830_0f5a9eab07.jpg


 

همان گونه که خودروهای سواری را قبل از اینکه وارد بازار شوند مورد بررسی و تست فنی قرار می دهند و از همه لحاظ چکاپ می شوند و سالم بودن آنها تایید می شوند، در بخش ماشین آلات سنگین نیز به همین شکل است. شرکت ولوو یکی از بزرگترین و مجهزترین بخش های تست فنی کامیون را در دنیا در اختیار دارد، در این بخش کامیون ها از همه لحاظ مورد بررسی قرار می گیرند و سلامت دستگاه مورد تایید قرار می گیرند.

انواع تست های فنی عبارت اندز:

  • ایمنی راننده در هنگام تصادفات شدید
  • قدرت حمل انواع بارها
  • قدرت مانور کامیون هنگام سرعت بالا در پیچ های تند
  • استقامت کامیون
  • عملکرد کمک فنرها در ناهمواری های جاده
  • و موارد دیگر...

 


آخرین مطالب ...
» نگاهی داشته باشید به قطعات VOLVO FMX
» اف هاش 16جدید 2013
» volvo NM
» تاریخچه volvo
» FH16 750 And F16
» VOLVO FL10.2000
» مشخصات صفحه کیلومتر VOLVO
» VOLVO NH16 وایکینگ وحشی سبز 2012
» VOLVO FH16 660
» VOLVO FE
» ولوو اف ام اکس
» نگاهی کوچک ب کشنده اف ام متان دیزل !
» نگاهی به قطعه جدید و پیش رفته ولوو(ACC)
» مشخصات تریلی ولوو اف ام 12
» ولوو اف اچ 12 با موتور 420 اسب بخار
» شرکت و خدمات
» زنجیره
» نگاهی ریز به وسایل ولوو
» قطعات اصلی ولوو

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com